lördag 8 oktober 2011

KASTA IN HANDDUKEN?


SOM jag säkert nämnt för er flera gånger så går inte min viktnedgång som jag önskar. Idag gick jag i taket när jag ställde mig på vågen. Jag vet, man ska inte lägga allt fokus på vågen men det är inte så lätt att låta bli. Jag vill ju gå ner i vikt och då väger jag ju mig självklart. För ett tag sen kunde jag väga mig varje dag (ibland även flera gånger varje dag, men det har jag slutat med som tur är) men nu väger jag mig en gång i veckan (och det är också kanske för mycket för mig). Hur som helst...jag har gått UPP ett kilo sen förra veckan och jag förstår inte hur det kan komma sig! Som sagt man ska inte fokusera allt på vågen, kroppen kan förändras utan att något händer på vågen, men det är JÄVLIGT frustrerande! Mitt mål att komma till "20-kilo-gränsen" verkar helt omöjligt! Det är ju så lite kvar....... 

NEJ, jag kommer inte kasta in handduken! Jag kommer inte ge upp! Det jag kommer göra är att kämpa kämpa och åter kämpa...in i det sista!

Jag har blivit väldigt dålig med träning och övrig motion den senaste tiden, kanske är det där felet är? Så nu kommer jag lägga upp schema varje vecka på vad jag ska träna och jag ska få in mer promenader! Schemat ska följas i punkt och pricka, det enda som kan rubba på mina scheman är om jag är sjuk eller om jag blir inringd att jobba. 

Tur att jag har lite saker som extra motivation...händer lite saker i februari och sen i början på sommaren... =)


1 kommentar:

  1. Känner igen mig i det du skriver. Sådär är det för mig också. Jag har ätit LCHF i flera år, men jag är ändå en gottegris och äter mycket godis i perioder vilket gör att vikten pendlar +/- ca 4 kg. När jag vill gå ner i vikt så funkar det inte att bara äta rent LCHF (dvs väldigt lite kolhydrater och en massa fett). Jag måste få i mig mycket protein, och lagom mycket fett. Det tog mig lång tid innan jag förstod hur det låg till. Så testa att ät mer protein och skär ner på fettet. Ät ägg, kyckling, kalkonpålägg m.m. :)

    SvaraRadera