måndag 24 januari 2011

DAG 1: VEM ÄR JAG?


ATT beskriva mig själv är alltid svårt tycker jag. Försöker få till ett kort inlägg med så mycket info som möjligt. Jag fyller 25 år i höst och håller på med lite blandat just nu, jag pluggar till förskollärare (dock har jag ett uppehåll just nu), jag pluggar pedagogik på distans och sen idag så har jag börjat som vikarie inom personlig assistans. Snart kommer jag även börja som vikarie inom barnomsorgen. På fritiden brukar jag umgås med min familj och mina närmsta vänner. Jag älskar att kolla på film, tv-serier och att ligga och läsa böcker. Ett annat stort intresse jag har är inredning. Min säng är min favorit plats, den är skön och där får jag sova, jag är en väldigt trött människa. Det är läskigt hur mycket jag kan sova egentligen. En annan plats jag älskar är naturen, gå promenader i skogen är något jag uppskattar eller att spendera några dagar hemma hos mina föräldrar ute på landet.

Jag tränar väldigt mycket och försöker äta bra för att gå ner i vikt. Dock är jag inte alls bra på att laga mat och jag har ingen inspiration när det gäller käk. Jag känner mig väldigt ofta ensam även om jag tycker det är skönt att vara ensam. Jag är glad, snäll, trevlig, lugn och harmonisk. Jag kan vara rolig ibland, jag är en bra lyssnar men kanske inte alltid en bra "svarare". Jag önskar att jag var mer verbal, ibland säger jag inte mycket. Detta är negativt för folk kan uppfatta mig som tråkig och blyg, men grejen är det att jag liksom inte har något att säga. En social missanpassning kanske man kan säga. Ibland undrar jag varför det är så.. Jag har en tendens att ge upp när saker och ting blir tuffa. Jag har dålig självkänsla och självförtroende.

Jag har ganska många bekymmer och har haft det väldigt jobbigt i många år, men jag jobbar varje dag med att må bättre. Och jag mår bättre! Jag tror detta får räcka, en sammanfattning: En jäkligt go och kärleksfull tös som hela tiden utvecklar sig själv och är på väg någonstans! =)

3 kommentarer:

  1. Vilkan fin beskrivning av dig, så dukigt gjort! =)Sätta ord på sig själv e inte de lättaste inte. Jag läser din blogg nästan varje dag ska du veta, men har sällan tid/möjlighet att skriva. Ja tucker också vi ska ses snart. förstår inte att det ska ta såå läng tid imellan gångerna =) kramar!!

    SvaraRadera
  2. det var intressant att läsa om dig, kul att du hakade på listan :)

    måste försöka göra första inlägget idag jag med ;P

    SvaraRadera
  3. Ja, en glad tjej och framförallt en god vän som jag saknar !

    Hm, kanske skulle hoppa på de där blogginläggen också?

    SvaraRadera