måndag 27 december 2010

BEKYMMER


DÅ har jag även denna månad suttit vid datorn och betalat mina räkningar. Den här gången är det ganska bittert. Efter att alla räkningar är betalda så har jag 850 kronor kvar. Denna månad får man inte hela summan från csn och därför ser det ut som det gör. Jag vill också tillägga att 400 kronor av dom 850 kronor sparade jag från förra månaden. (att spara pengar är svårt när jag lever på csn och dessutom måste köpa litteratur för 2500 i bland). En annan ganska viktigt punkt i detta är att 1100 kronor av min inkomst denna månad kommer från mitt bostadsbidrag, utan det hade det inte gått ihop. Tacka vet jag mamma och pappa som tar in mig och ger mig mat! =)

På fredag är det nyårsafton och jag är medbjuden hem till ett par kompisar och det ser jag fram emot. Jag behöver umgås med lite människor och skratta flera timmar. Det får bli en billig kväll, alkoholmässigt. =)

En annan sak jag gjort i dag är att ändrat min CSN ansökan eftersom jag ska läsa annat under våren. Måtte dom inte förstöra min tillvaro helt och besluta sig för att inte ge mig pengar. Vad ska jag göra då?

Usch jag är trött på att leva på lån (150.000 i CSN lån hittills), jag vill slippa oroa mig för pengar hela tiden. Jag vill ha ett jobb som ger mig en inkomst varje månad, då skulle allt kännas bättre. Inte så roligt att leva i det okända, kommer jag kunna betala mina räkningar och min hyra dom närmsta månaderna?

1 kommentar:

  1. Usch ja, känner igen det där.. Jag har 85k i skuld nu och jag har bara gjort färdigt gymnasiet. :(

    SvaraRadera