tisdag 14 september 2010

RECEPT (med order från Lollo) =)


GRATINERAD BLOMKÅL (6 portioner)

1 st blomkålshuvud
2 dl grädde
salt och peppar
1 dl riven ost
1 krm muskotnåt
olja till formen

Tillagning

Ansa blomkålen och bryt i buketter. Koka dom i någon minut i lättsaltat vatten, låt rinna av. Smörj en form med olja och lägg i buketterna. Håll på grädden och krydda. Strö osten över.

225 grader i cirka 15 minuter.

Lollo: Jag svarar på din kommentar här. Tack så mycket. =) Jag känner det faktiskt i kroppen, jag orkar gå lite snabbare och blir inte lika trött i kroppen. Jag får heller inte lika ont i ben/fötter som jag lidit av förut. När det gäller kläder så är det en tröja jag defenitivt märker det på, när jag drar ut den över magen så är den rätt slapp, och det var den inte när jag köpte den. =)

1 kommentar:

  1. Å, låter riktigt gott det där! :) Tack för receptet!
    Kram!

    SvaraRadera