onsdag 15 september 2010

GODNATT

Jag är helt slut som artist. Klockan är halv nio och jag går nog och lägger mig nu. Idag har vi varit på exkursion i skolan igen. Denna gången var vi Torshag och vandrade runt i skogen och kände, lukta och smakade på jord. Jordmån, brunjord, morän, momorän.. nej jag är helt lost när det gäller jord alltså. Blir att plugga lite på det! Mellan 9-12 gick vi i alla fall i skogen, upp och ner, fram och tillbaka. Fick rejäl nytta av mina gummistövlar, eftersom vi gick på en del ställen där det var lite blött, mjukt och lerigt. Sen var det skola till 16 och sen satt Sarianne och jag kvar några timmar till.

Vi var vid en sjö där det sägs spöka. En kvinna för länge sen blev gravid och det var tydligen inte okej att bli gravid då så hon dränkte sig i sjön. Hennes kille bestämde sig för att leta efter henne... om man går till den där sjön när det är mörkt och dimman ligger över sjön så sägs det att man kan se en roddbåt på sjön, han letar fortfarande efter henne...

Dagens steg: Ingen aning för jag glömmer den där stegräknaren hela tiden! (borde vara över 10000 stycken i alla fall, med tanke på hur mycket jag gått)

1 kommentar:

  1. Ohhh, spooky ;)

    hm, tänkte på det där med belöning när man klarar sina delmål. har du något tips på vad jag kan ha för något? Jag har satt mitt första delmål till siste oktober och slutmålet till mars men sen ska jag försöka hålla det också, (vi ska till grekland i augusti och då jävlar vill jag vara snygg!) :D

    Vad ska du tatuera, förresten? :)

    SvaraRadera