onsdag 14 december 2011

HJÄRNSPÖKEN

ÄR ganska länge sedan jag skrev ett känslomässigt inlägg så nu är det dags igen!


Jag blir arg och besviken på mig själv när jag blir svag och påverkas av olika saker. Vid det här laget borde jag kunna fälla upp mitt osynliga paraply så allt bara stöts bort. Jag klarar av det många gånger, men det finns dom gånger som det inte går. Det borde inte vara så svårt när det är mina egna hjärnspöken som spökar. Jag vet ju att det bara är jag själv.. 

Idag kom det något smygande..kände av det redan på eftermiddagen på jobbet. Så när jag skulle träna idag så blev det bara jobbigt. Kände mig inte alls motiverad och det kändes som att jag vägde ytterligare 100 kilo ungefär och jag kände mig bara avundsjuk på alla andra människor. Massa tankar och funderingar om allt och ingenting tog all min fokus och jag blir ARG på mig själv...att jag inte kan slå mig själv över ansiktet och skrika "skärp dig kärring, du är bäst och du förtjänar att vara glad, lycklig och känna att du passar in, precis som alla andra". 

JA det gör jag! Det ska ingen kunna ta ifrån mig. Och jag blir bara mer arg när jag vet vart mina hjärnspöken kommer ifrån! Jag måste lära mig att omvandla min ilska och besvikelse till styrka och mod! 

Idag är en typisk dag då jag skulle köpt godis, krypt ner i soffan, gråtit och mått jätte dåligt. Så fungerar inte jag längre.. inget godis och inga tårar! Bara mys i soffan med tända ljus och film. Samla energi till morgondagen och försöka övertala mina spöken att nu får dom faktiskt sticka härifrån =)


1 kommentar:

  1. Usch, jobbigt med hjärnspöken som ställer till det.. :(
    Jag är inne i en svacka nu när jag äter så grymt mycket skräp, så jag förösker att om kvällarna åtminstone äta apelsiner istället. det går åt ett par kg apelsiner i veckan här hemma. :/ men men. jag intalar mig att det är bättre än kakor o godis iaf! :)

    Sv: vad härligt med körkort! är din mamma också taggad då? :P

    SvaraRadera