lördag 26 februari 2011

DAG 27: ETT RECEPT

VALFRI grönsallad
gurka
tomat
paprika
majs
rödlök
kycklingfilé

Jag är ju inte så duktig på att laga mat eller komma på vad jag ska laga så ni får ett enkelt recept som är en återkommande rätt hemma hos mig. Nu var det ett tag sen så snart är det dags igen. Skär grönsakerna i valfri storlek och blanda i kycklingfilén som ni lagat i ugnen, i bitar. Jag brukar bara dra sönder den med fingrarna så blir det bra bitar för en sallad. Till salladen brukar jag göra en kall sås gjord av creme fraschie och valfria kryddor, vitlök och lite annat i mitt fall. =)

Enkelt och gott. Brukar byta ut grönsakerna och kycklingen. Ibland gör jag det ännu godare med till exempel fetaost eller soltorkad tomat eller något annat gott. 

                                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar