måndag 10 januari 2011

UTDRAG UR BOKEN - 12/6 2008


"Alla dessa drömmar! Vad är jag menad att göra med mitt liv. Jag har så många drömmar".

Den 12 juni 2008 skrev jag en lista på vad jag ville göra med mitt liv, ni ser listan här ovan. Jag har alltid drömt om att bli författare, jag älskar att skriva och önskar att jag någon gång kan förverkliga denna dröm. Jag älskar att läsa böcker så därför har en dröm varit att jobba på ett bibliotek. Sedan kommer min allra största dröm, att starta mitt eget företag. Den drömmen har jag haft enda sen jag gick gymnasiet och läste handels och administrations programmet, jag älskar att jobba i butik och jag gillar verkligen att syssla med papper och liknande. Vilken utmaning, men vilken härlig känsla att säga "jag är egen företagare" och jag tror att jag skulle klara av det och tycka att det var jätte kul. Nästa dröm har också funnits med mig länge, jag har alltid gillat barn och efter att jag hade praktik på en förskola med 1-2 åringar så kände jag att jag skulle kunna tänka mig att jobba som förskollärare. I brist på jobb och sysselsättning så sökte jag in på högskolan och kom in, på det spåret blev det och nu sitter jag här och funderar på om det var rätt beslut. Min allra största dröm försvann och jag "nöjde" mig med en annan....eller.... 

Ja ni kan ju tänka er hur mina tankar surrar just nu. Vad är det jag ska satsa på egentligen? Jag är fortfarande väldigt ung, jag har många år på mig att testa mig fram.. men det är ju just nu som jag vill TA REDA PÅ vad jag vill göra med mitt liv. Jag är lite vilse känner jag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar