måndag 17 januari 2011

I MORGON DRAR DET IGÅNG


ETT nytt kapitel i mitt liv börjar i morgon. Min förskollärare utbildning läggs på is och jag börjar läsa en kurs som heter Pedagogik A, på distans. Denna kurs är uppdelad på 4 kurser under hela våren. Jag hoppas att detta ska gå bra. Jag är väldigt omotiverad till skolan just nu och allt som har med skolan att göra mår jag dåligt av just nu. Helst av allt så skulle jag vilja jobba, men det är ju inte så lätt att bara fixa ett jobb. Tro mig, jag har försökt få jobb enda sen jag tog studenten. SUCK! Hur som helst så kommer jag försöka så gott jag kan med kursen och förhoppningsvis kommer jag få jobba lite extra under tiden. I morgon ska jag också klämma in ett möte angående lite jobb.

Jag är trött på att oroa mig för min ekonomi, jag önskar att jag snart kan få slippa detta. Att leva på lånade pengar känns inte bra alls. Kursen jag ska läsa nu under våren, läser jag endast för att ha råd med hyran och räkningarna. Hur sjukt är inte det egentligen, att jag ska behöva låna pengar och skuldsätta mig för att kunna leva? Jag måste lösa detta på något annat vis, men hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar