onsdag 17 november 2010

TRÖTT PÅ DIETER!

Som ni vet håller jag på att försöka gå ner i vikt och jag kör med lite dieter. I lördags när jag berättade för min syster om min nya plan så sa hon: "har du inte testat att bara äta nyttigt?" Det fick mig att tänka till lite faktiskt, jag har kört nutrilett fram och tillbaka några gånger och jag var på väg att testa sjukhusdieten. Varför kan jag inte äta bara nyttig mat och träna samtidigt såklart? För om jag gör det och håller mig borta från onödig mat och godsaker så kommer jag garanterat gå ner i vikt. Det vet jag, eftersom jag gjort det förut.

Så från och med nu, inga dieter! Från och med nu gäller mat i rimliga mängder, träning och hålla in på godsaker. Jag kommer säkert byta ut någon måltid mot nutrilett nån gång i bland för det är smidigt och jag har ett stort lager här hemma. Sedan kommer jag nog äta lite GI inspirerat tror jag. Vi får se, jag vet bara att jag är trött på förbud, på måsten och på dieter.

Jag har fortfarande mitt delmål att nå, 24/12-10.

Plus att i morgon är det 211 dagar kvar till mitt slutmål!

1 kommentar:

  1. sv: Jo, jag har ju inte kört någon diet sen förra quick start-veckan med nutrilett och har stått stilla på den vikten nu sen dess. Jag gick ner fem ynka kilo (fast på två veckor) och känner att jag vill få en snabbstart till för att bli mer motiverad!

    att jag dricker nutrilett till frukost är mer för att jag har svårt att äta frukost (särskilt såhär tidigt, klockan är 06.10 just nu) men vill ändå hålla mig med ett tag.

    Annars tror jag också mer på att lägga om kosten och framförallt röra på sig mer! Jag skulle också vilja tappa några kilo till till jul men vi får se hur det går. :)

    SvaraRadera