tisdag 16 november 2010

REMEMBER ME

"Tyler är en ung man med ett ansträngt förhållande till sin far, efter en familjetragedi. Tyler tror inte att någon någonsin skulle kunna förstå det han genomlevt, tills den dag han stöter på Ally. Mot sin vilja dras Tyler till Ally och snart kan han inte kämpa emot sina känslor för henne. Kärleken till Ally gör att Tyler får hopp om livet igen, men snart uppenbarar sig saker som hotar att driva paret ifrån varandra". (källa)




Denna film såg vi på bussen hem igår. Den rekommenderar jag till er. Den var djup, tragisk, fin och sorglig. Jag fällde väldigt många tårar till den och om jag inte suttit på en fullsatt buss så hade jag lagt mitt ansikte i händerna och storbölat. Så fort jag tänker på den så blir jag lite tårig i ögonen. Okej, det kanske inte är så lockande med en film som är så sorglig men den var så fin på något vis. Och den hade ett budskap: "varför ska man äta efterrätten sist?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar