onsdag 10 november 2010

JA, JO JAG BÖRJAR NOG LÄNGTA LITE NU

Idag blev dagen inte riktigt som jag tänkt mig, jag stannade hemma från skolan för att jag var ganska orolig i magen. Det resulterade i ett par besök på toan (för er som vill veta) men nu mår jag bra igen. Jag passar på att städa medans jag ändå är hemma. Ikväll ska jag med mamma på Tupperware party hos systeryster. =)

När jag tog fram datorn och satte mig vid köksbordet och tittade ut på snön så fick jag en julig känsla. Jag tror jag börjar längta lite efter julen. Inte för att verka galen, men jag sitter och lyssnar på julmusik just nu! Då förstärktes den där känslan litegrann. Jag längtar efter julbelysning, tända ljus, dofterna, julgranar, familjemys, julpynt och tomten såklart. Är det för tidigt att julpynta?? Nej nu överdriver jag lite, men jag längtar i alla fall. =)


Vackert och mysigt vinter landskap...så här ska det se ut på julafton! Vad tror ni, får vi en vit jul i år igen?
Fast fågeln på bilden skulle ju varit röd, då hade det varit perfekt. Föresten så såg vi 4 Domherrar hemma hos mamma och pappa i helgen, dom gick omkring på vägen utanför deras hus och åt på något! 


Julgranar och julbelysning är så vackert, ju mer desto bättre. (men det finns en gräns också)


Jag skulle vilja gå på en riktigt stor julmarknad.. det är ju såå mysigt. Jag var i Stockholm förra året vid jul och i gamla stan på ett torg var det ju hur mysigt som helst med massa små röda bodar. Kajsa Kavat känsla. 

Jul jul..strålande jul... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar