onsdag 24 november 2010

88%

Frågan är om jag ska skippa Greys Anatomy idag och gå och lägga mig redan nu? Jag är hur trött som helst....

Hur som helst så tog jag i ordentligt på passet idag, trots att jag kände mig väldigt seg. Tycker det är jätte roligt att vi kör utifrån våra egna pulsar. Det blir liksom en tävling mot mig själv. Idag var det zone 3, det betyder att man ska ligga mellan 70-80% av maxpulsen och man går efter en speciell kurva. Till exempel så värmer man upp först och ligger då mellan 60-70%, sen stannar man vid 70% och ligger där några minuter. Sedan jobbar man upp och stannar vid 80% ett tag. Man kan också köra snabba intervaller, snabbt ner till 70 och sedan snabbt upp till 80, så många gånger man hinner på några minuter. På slutet brukar man få bestämma själv...så idag tog jag i ordentligt och låg på 88% ett par minuter. Svettigt och jobbigt. Men jag älskar att vara så jäkla svettigt att det rinner överallt på kroppen! Det finns dom som torkar av sig i ansiktet men jag försöker undvika det för att om jag känner hur blött det är och hur det rinner så känner jag mig så jäkla duktig!


Framme vid instruktören så hänger en projektduk med allas pulsklockor. På detta sätt ser man hur man ligger till och kan därför tävla med sig själv!! 



På träningsverket kan man köra spinning och crosswalk på detta sätt. På ett zone 4 pass ska man ligga mellan 80-90% hela tiden. Tufft, speciellt ett pass på 55 minuter.

Det blev visst att titta på Greys nu... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar