onsdag 6 oktober 2010

GOD FYSIK

Ja, vad ska jag säga? Jo jag ska berätta om min uppenbarelse som jag hade idag. Det kändes nästan som att taket öppnade sig och ett ljus strålade på mig, kanske även att någon från ovan pratade till mig med en sån där mörk, mäktig röst. (haha). Jag gick på mitt första pass, ett 55 minuter långt crosswalk (som spinning men i stället för cykel så kör man med en crosstrainer) pass. Det var super roligt och härligt att köra ett pass och inte bara gå runt i ett rum och styrketräna. Det var jobbigt, men väldigt roligt. Svettigt och väldigt effektivt. På träningsverket kör dom med zonekurvor, det betyder att man kör efter sin maxpuls. Idag skulle man hålla mellan 70-80% av sin maxpuls. Det var rätt lätt att hålla mig mellan 70-78 men att komma upp till 80 var lite svårt, tog väl inte i tillräckligt kanske. =) Hur som helst så var det vid några tillfällen som jag kände hur jobbigt det var, men då kom det där skenet och den där rösten. Så jag fick massa energi och körde på igen. Det var häftigt och jag log till och med för mig själv. =)

Jag konstaterade idag att jag har rätt bra fysik trots att jag ser ut som jag gör. PEPPAD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar