fredag 10 september 2010

TO MUCH BLACK PEPPER

Jag är hemma hos mamma och pappa och här hemma går det vilt till ena stunden, sen den andra stunden är det jätte lugnt. Vi är hundvakt åt min brors och hans flickväns hundvalp. Försökte fota dom förut men det var ju helt omöjligt att få en bra bild, dom vill ju inte vara still.

Till middag idag blev det ugnsgratinerad blomkål och broccoli. Till det en stekt fläskkottlet och en tomat. Helt godkänt. Och jag lagade det! =) Okej, lite mycket peppar men ätbart. Sen hade jag en till grej på tallriken....

LYCKAN ÄR TOTAL! Kolla vad jag hittade i vägkanten här hemma! Jag som gick omkring i skogen i två timmar igår och inte hitta en enda. Här hemma växer dom i princip på vägen. I morgon ska jag ge mig ut i skogen och leta mera! (svampen hade jag alltså på tallriken också)
Skum min hand ser ut, jag har faktiskt en tumme också. =)
I kväll blir det Dobidoo för hela slanten, imorgon får vi se vad som händer men på söndag är det i alla fall hugga/såga vad som gäller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar