söndag 12 september 2010

HÄRLIG HELG!


Nu är jag hemma igen efter en helg hemma hos mamma och pappa. Igår blev det inget bloggande för jag var upptagen hela dagen, först åkte jag, mamma och Klara ner till stan och gick omkring på Gästabudet. Massa medeltida aktiviteter, människor i medeltida kläder, eld, hästar, hantverksmarknad och mycket mer. Det var massa folk och lite roligt att se på allt. Jag träffade en gammal vän från mellanstadiet/högstadiet och det var väldigt roligt att se henne.


Lite senare på dagen drog Klara och jag ut i skogen och leta svamp. Vi hittade massor, eller Klara hittade och jag plockade. Hon var grym på att hitta, jag hade förmodligen missat i alla fall hälften. Vi hade plockat massor mer egentligen, men kossorna kom och då ville vi inte vara kvar.

Mindre roligt att rensa.

Framåt kvällen åkte vi ner på Gästabudet igen. Nu var det mörkt ute och överallt var det levande ljus och eldar som brann. Det var väldigt mysigt. Vi kollade på en show med islandshästar och en islänsk grupp som sjöng lite speciellt. Det var inte riktigt som vi tänkt oss.... inte så roligt.


Idag kom Johanna, Nova, Stefan och Emil. Grabbarna stannade hemma och högg ved och vi brudar åkte in till stan och kolla runt i affärer. Vi stannade och fikade, men eftersom jag äter GI så fick jag en god sallad av mamma. Sen blev det chili con carne hemma hos mamma och pappa och efter det åkte jag och mamma till willys så jag kunde handla min mat för veckan.

Nu sitter jag här hemma och ska snart sova, jag har förberett mig inför veckan med mat och tvätt. Ska bara packa skolväskan och måla naglarna. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar