söndag 5 september 2010

PLANEN SER UT SÅ HÄR


* GI: Ja, här behöver jag nog inte förklara så mycket, jag ska helt enkelt börja med GI i morgon

* RIVSTART I 4 VECKOR: Jag kommer i fyra veckor köra något som kallas rivstart, meningen är att man ska gå ner så mycket som möjligt under denna period. Jag har fått ett matschema på vad jag exakt ska äta frukost, lunch och middag i 4 veckor. Jag har gjort några ändringar (exempel bytt fisk mot annat kött) men ändå försökt att göra så små ändringar som möjligt. Under dessa 4 veckor är det 1,5 liter vatten om dagen som gäller och självklart inget godis eller annat skräp.

* PROMENADER: Minst 4 ggr i veckan ska jag gå promenad på cirka 5 kilometer. De övriga 3 dagarna ska jag också gå, men det räcker med cirka 30 minuters promenader. Jag kommer även börja på gymmet igen framöver.

* STRAFF: Ja, det är som det låter. Det finns ett straff för mig om jag inte håller mig till detta. Jag har inte riktigt fastställt hur straffet kommer så ut, men ett straff kommer finnas.

* BELÖNING: Om det finns straff, måste det finnas belöning också. Jag ska så fort som möjligt gå och boka en tid på en tatuerings salong (eller vad det kallas) och om jag inte lyckats med mitt delmål till det datumet, då är det bara att avboka det. Jag har längtat efter en ny tatuering i flera år men det har aldrig blivit av, så därför är denna belöning en perfekt belöning för mig om jag lyckats.

* MÅL: Jag har två datum i Juni nästa år... då ska det vara färdigt! Då ska min mardröm vara över! Då ska jag... ja då ska jag känna lycka!

* DELMÅL: För att kunna nå mitt mål, då måste jag ha del mål. Mitt första del mål är den 31 oktober 2010. Jag hoppas kunna få en tatuerings tid då, för om jag nått mitt del mål då, så får jag äntligen min älskade tatuering. Målet efter är 24 december.

* PEPP PEPP: Jag har ett antal människor runt omkring mig som stöttar och puschar och försöker att hjälpa mig. Det är jag evigt tacksam för! Ni ska få se att jag kan. Jag vill göra er stolta för en gångs skull, inte bara säga massa saker och sen inte lyckas. Ni ska få se! Men framför allt vill jag göra mig själv stolt. Jag vet att jag kan!

1 kommentar:

  1. Klart du klarar det! :) "Kan vi fixa't? Klart vi kan!"

    (jag har gått ner tre kg nu, förresten. bara 15 kvar..)

    SvaraRadera