fredag 24 september 2010

INTE VÄRT DET.

Jag sitter här och funderar lite.. som vanligt!

Den här gången funderar jag på mitt liv, på mina val, på mina misstag och på konsekvenserna. Vart ska jag börja?!

Att berätta alla mina val, alla mina misstag för er blir nog inte så rolig läsning. Men dom största valen, dom största misstagen kommer jag berätta, men framför allt konsekvenserna av detta. Och mitt syfte med detta inlägg är nog att bearbeta allting själv, men också på något vis få mig och er att inse att det är inte värt det!

Att stå ut och naivt tro att allt ska bli bra, att äta sina känslor.... det är inte värt konsekvenserna.

Jag försöker så gott jag kan att komma tillbaka på fötterna. Tackvare misstag (som jag då inte tyckte var misstag) så har jag kreditskulder som jag inte kommer bli av med på länge, jag har en övervikt som inte heller är så lätt att bli av med, jag har extremt svårt för skolan, jag skjuter upp allting och jag ligger hellre i soffan än att plugga, jag har svårt att koncentrera mig, jag är tillbakadragen och har väldigt dåligt självförtroende, jag har väldigt svårt för att få min röst hörd pga att jag är rätt tyst i sällskap med andra och för att ibland när jag väl pratar så blir jag ändå inte hörd. Jag är otroligt osäker på mig själv, jag har ingen som helst tro på mig själv. Jag är snart 24 år och jag har aldrig hängt på krogen (endast ett få tal ggr) för att jag inte känt att jag passat in och jag har inte många vänner. Jag spenderar hellre min tid ensam i lägenheten än att hitta på roliga saker...detta är också för att jag känner mig dum och otroligt obekväm bland folk.

Allt detta tack vare dumma val...
Jag har varit blåögd, naiv och dum...

Tack vare mina misstag så ser mitt liv ut så här just nu. Detta är inte sättet jag vill leva på. Jag kommer att leva som jag vill en dag, men det är en bit kvar. Min vikt och mitt mat/socker beroende jobbar jag på nu och det går bra. Skolan är nästa punkt jag måste jobba på. Speciellt nu eftersom jag har den där tentan jag måste klara, jag måste sluta upp att göra som jag brukar, jag måste ta mig i kragen och klara av den här tentan, den här utbildningen! Jag VILL ju. Men hur ska jag göra för att finna styrkan att klara av det?

Jag vet också att en förändring på min vikt kommer förändra många punkter ovan, mycket har med vikten att göra. Jag är på väg nu.. =)

Men som ni kanske förstår, så är det absolut inte värt det! Om jag hade kunnat så hade jag mycket gärna spolat tillbaka tiden och gjort väldigt annorlunda val. Mitt liv hade sett väldigt annorlunda ut.

Jag har mig själv att skylla, jag har gjort mina val. Men jag skyller på dig med, för du är orsaken till mina val och till mitt beteende.

Men jag är också söt, trevlig, rolig, flamsig, fnittrig, glad, omtänksam, kärleksfull och även ibland lycklig. Det är viktigt att veta det också!! Det är inte bara mörker i mitt liv! Det finns ljus! =) Och det finns hopp!

TA VARA PÅ ER SJÄLVA!

2 kommentarer:

  1. jag tycker om dig precis som du är! jag tycker att det är strongt av dig att skriva precis hur du känner! det kan inte jag eftersom "svärmor" läser min blogg, hehe ;) ..

    stor kram till dig!


    (förresten, det blev ett litetlitetpyttelitet minus på vågen i g¨r men ändock ett minus!)

    SvaraRadera
  2. Kan säga som så att jag har också riktigt dåligt självförtroende och det har jag nästan alltid haft. Men tycker att vi kan ta nån kväll tillsammans för att dricka och prata lite :) Vore kul att lära känna dig lite bättre :)

    SvaraRadera