tisdag 21 september 2010

THE DAY IS OVER

En snabb uppdatering om dagen. Klockan ringde kl 6 men jag ställde om den till 7.30 och åkte in till skolan lite senare än vad jag tänkt. Det var ju så skönt i sängen och jag var verkligen helt död! I skolan var det först ett seminarium mellan 10-12, vi "redovisade" olika experiment och prata lite om dom. Efter lunch (min lunch bestod av en nutrilett hunger controll) hade vi en liten jord-lab. Sista momentet för dagen var en föreläsning om vatten konflikter, slutade 17! SEGT!

Visste ni att det bor 20 miljoner människor i Mexico City? Dom har ingen tillgång till vatten så det pumpas på något sätt upp vatten till dom (typ 2000m) och tankbilar får köra vattnet.

Visste ni att om man badar, vart det nu var, så kan man få en mask i sig, som växer och blir flera meter i kroppen!

Visste ni att det finns malaria myggor i Sverige?

Till middag blev det hemmagjord biff med ugnrostad paprika och zuccini, gott! När klockan slog 19 tog jag på mig mina walking skor och gick 5,15 km, superskönt! Nu ska jag sitta uppe en stund till och sen gå och lägga mig. Trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. usch för maskar, när vi var på naturhistoriska museet i göteborg för drygt tio år sen fanns det en avdelning med maskar.. typ binnikemask och dyl. på en bild fick vi se nån som hade en sån där lååång mask i sig, som liksom "borrade hål" i benet har jag för mig det var, och snurrade masken runt en pinne för att få ut den. VIIIIDRIGT!


    men tufft med mexico city o deras vatten.. är det så överallt i mexico eller bara just där?

    SvaraRadera