torsdag 12 augusti 2010

TUNGT

Idag vaknade jag på fel sida av sängen, bokstavligen! Det var någon annan som låg på min vanliga sida. Men jag kände redan när jag vaknade att jag hade sämre dag. Jag har haft såna rätt ofta nu för tiden. Jag har så mycket att tänka på att jag blir nog galen snart tror jag.

Skolan tar kol på mig! Jag har absolut ingen motivation och inte heller någon vilja. Jag vill inte! Jag orkar inte! Samtidigt så vill jag och samtidigt så vet jag att jag måste! Men jag vet inte om jag pallar. Jag har aldrig varit duktig i skolan och jag har aldrig gillat att gå i skolan. Nu går jag en universitet utbildning.. jag vill verkligen bli förskollärare men hur ska jag kunna klara av det här???? Ett år har gått och jag har tre tentor som jag inte klarat av. Jag har tre år kvar!!

Jag får ångest bara att tänka på det.... jag sitter här och funderar och diskuterar med mig själv... hur ska detta gå???????

Jag tror (vet) att om jag bara tar mig i kragen och satsar på skolan så kommer allt gå bra. Men det är så mycket som förstör för mig! Hur ska jag kunna satsa på skolan om jag inte mår bra? Hur ska jag kunna satsa på skolan när det finns en person som gör mig så arg, så ledsen, så förbannad, så... ja jag vet inte vad! Folk säger ju att man ska plocka bort dom människor i sitt liv som bara tar massa energi... jag kanske borde inse att det är exakt så jag borde göra!!!?????

Men hur ska jag kunna göra det? Så många år... åt helvete..... eller dom åren är väl åt helvete ändå kanske...

Ja ni borde förstå vem jag pratar om och jag vet att du läser detta. Då kanske du förstår hur mycket du sårar mig när du säger massa saker och bara leker med mig.. eller vad är det du gör egentligen!!!? Vad vill du egentligen? Jag tror jag har försökt med allt.. jag flyttade till och med från dig, ändå gick det inte!

(och nu får jag dåligt samvete som skriver så här, men varför ska jag få det egentligen)

Kanske du reagerar nu...kanske du förstår mig nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar