måndag 30 augusti 2010

SORTERA MATERIA

Det är vad vi gjort i skolan idag. =) Vi hade en laboration och först sorterade vi olika material, vi fick sortera som vi ville. Typ grundämnen vs. icke grundämnen, vad som gick att återvinna vs. det som inte går att återvinna. Sedan fick vi en blandning av salt, sand och järnflispån. Detta skulle vi sortera så vi fick en hög med salt, en hög med sand och en hög med järnflispån. Det lyckade vi med. Kortfattat: magnet, vatten, koka.

När jag kom hem la jag mig för att sova middag en stund... jag vaknade 19.50 av Rena Rama Rolfs "härliga" stämma. Shit!!

I morgon ska jag ha en väldigt effektiv dag, är "ledig" från skolan. Jag ska göra en lista på allt som ska göras och allt ska bokas av under dagen.

Nu ska jag gå en kort promenad och sen gå och lägga mig igen om en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar