måndag 30 augusti 2010

MORGONDAGENS LISTA!




* PLUGGA: Jag ska skriva en labrapport (eller en del av en). Sen ska jag läsa ett häfte som handlar om vattenmolekyler, det jobbiga är att häftet är på engelska. Jag började läsa det i morse och det gick rätt bra att förstå, men det är ändå jobbigt med engelska.

* DISKA OCH STÄDA: Jag ska som det står, diska och städa. Plocka bland grejer och fixa och dona så det blir lite finare här hemma. Kanske till och med göra om någonting, men osäker på vad det skulle kunna vara. Jag skulle behöva en till bokhylla.....

* RENSA OGRÄS: Ja, inte så invecklat. Min uteplats behöver rensas ordentligt på ogräs. SUCK! Måste fixa det på något sätt till nästa sommar.

* POSTA PAKET: Jag har lyckats sålt en bok på blocket och den ska jag ta med till ICA och skicka iväg till köparen. När jag ändå är på ICA ska jag köpa en shaker eller en rednings sak (vad det nu heter).

* PLANERA PLUGGET: Jag har mycket plugg i höst, tentor som jag måste göra igen och det som ska göras i den kurs vi läser nu. Jag behöver strukturera upp allt, göra listor på allt som ska göras, planera in dagar då jag ska sitta med det och planera vad som ska göras när.

* SORTERA PAPPER: Jag har en hel del papper här hemma, ett år av räkningar som bara ligger i en låda typ. Mycket skol papper som behöver sorteras. Jag tror jag behöver investera i en hålslagare och kanske i en pärm eller två.

* FIXA & RENSA: Jag behöver strukturera lite här hemma, alla skolsaker behöver vara på ett och samma ställe, helst synligt. Helst av allt skulle jag vilja ha en till bokhylla, så allt kan stå prydligt där, böcker och pärmar. Nu har jag ingen mer bokhylla för tillfället så jag får komma på någon annan lösning.

Nu ska jag snart gå och lägga mig och i morgon hoppas jag att jag kan boka av allt detta på listan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar