söndag 15 augusti 2010

LIKE THE STORIES IN THE BOOKS


Just nu håller jag på att läsa en bok serie - Sophie Kinsella´s Shopaholic serie. Jag har läst nr 1, läste idag ut nr 2 och började på nr 3. Just nu finns det 5 böcker, som handlar om samma personer. Såna böcker gillar jag, när man får följa vissa personer i deras liv. Likadant är det med Mons Kallentoft, Stieg Larsson, Camilla Läckberg och deras böcker.

Men i alla fall, det var något speciellt jag kom och tänka på förut när jag satt och läste i köket.

Tänk om mitt liv skulle vara som i en bok... det går bra när det gäller jobb, pengar, vänner och kärlek. Sen händer det något och allt går åt helvete..... men sagt men säkert lyckas "jag" ta kontroll över mitt liv, jag får ett jobb erbjudande som jag inte kan tacka nej till. Jag flyttar över atlanten för att jobba, tjäna pengar och börja bygga om mitt liv. Mina vänner och familj finns kvar och tillslut kommer även min stora kärlek.

Det var på ett speciellt ställe i den här boken som jag liksom bara.... åhhhh... det där skulle vara jag alltså!! Tänk om dessa saker kunde ske i mitt liv?!!

Böcker är bra, jag kan drömma mig bort till en fantasi värld. Men jag kan också bli lite ledsen för att den där fantasi världen inte är min verklighet..


Men egentligen..varför skulle det inte kunna vara min verklighet?? Jag ska väl också kunna lyckas både med jobb, pengar, vänner, familj och kärlek?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar