fredag 23 december 2011

LCHF ALA CAROLINA

IDAG och inatt har jag funderat väldigt mycket på det här med LCHF och vikt nedgång. Varning för långt inlägg! :)

Jag har alltid haft problem med min prestation när det gäller att försöka gå ner i vikt, jag menar att jag har höga förväntningar, för höga förväntningar. Presterar jag inte det jag förväntar mig så blir jag upprörd. Det blir värre när jag följer en speciell diet, för då förväntar jag mig verkligen att det ska ske en förändring. Och den här förändringen har jag ju sett, så där är inte problemet egentligen. Problemet är det mentala för mig. Även om jag vet att dieten fungerar för mig så är det jobbigt att hela tiden behöva tänka på vad jag får äta och inte äta. Jag är helt enkelt trött på att följa en diet! Så jag har idag bestämt mig för att sluta med LCHF.

Jag kommer fortsätta äta i stort sätt efter LCHF för jag vet ju att det fungerar men jag kommer göra min egna version av det. Bara känslan av att inte vara "låst" till en viss diet känns mycket bättre. Nu menar inte jag att jag kommer börja äta massa godis och annat skit för dom 18, någonting kilon som jag gått ner vill jag ju självklart inte gå upp igen. Jag kommer undvika kolhydrater men inte till samma nivå som med LCHF, jag kommer plocka tillbaka mer grönsaker och bönor till exempel.

Jag kommer helt enkelt äta efter sunt förnuft och LCHF ALA CAROLINA. Jag tror på detta, det känns bra. Jag tror jag kommer må bättre mentalt av att inte ha denna spärr över mig hela tiden.


Mitt beslut har inget med denna artikel att göra, för denna artikel har jag svårt att tro på, med tanke på allt jag läst om just LCHF.

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Bra val tycker jag, bättre att äta något som är mer "hållbart" i det långa loppet :)

    Är ju iofs väldigt skeptisk till LCHF själv (så jag kanske är lite partisk), men jag tycker att det är bättre att försöka hålla sig till tallriksmodellen (fast utöka grönsakerna till hälften och skära ner lite på kolhydratskällan i form av pasta, ris, potatis m.m.) och undvika alla tomma kalorier och annat skräp.

    Jag håller tummarna för att du hittar en carolina-metod som du känner funkar för DIG :)

    SvaraRadera