lördag 29 oktober 2011

FLICKAN FRÅN OVAN


"FAMILJEN Salmon lever ett helt vanligt familjeliv i 70-talets USA, men en dag förändras allt då dottern Susie försvinner spårlöst när hon har blivit mördad av deras granne George Harvey. Även om kroppen aldrig hittas, så går det snart upp för både polisen och de övriga familjemedlemmarna att hon fallit offer för en mördare. Polisen gör inga framsteg i jakten, så fadern Jack bestämmer sig för att själv försöka lösa gåtan. Samtidigt vakar Susie som hamnat mellan verkligheten och himmelen på sin familj". Källa: wikipedia


En tragiskt och sorglig händelse men filmen får inte högsta poäng från mig. Lite för mycket övernaturligt eller vad man ska kalla det, när Susie är i den här "mellan-världen" och ganska så seg...men bra och vacker ändå på något vis. Jag är inte så duktigt på att ge recensioner som ni kanske märker. =)

2 kommentarer:

  1. Jag har läst boken men inte sätt filmen. Tyckte boken var helt okej, men jag kan hålla med att den nog var lite små seg ibland den med. Handlingen är fin det känns som det är förmycket utfyllnad ibland.

    SvaraRadera
  2. Det låter ändå som en film som jag skulle vilja se :)

    SvaraRadera