fredag 24 juni 2011

NATT FUNDERINGAR

(varning för lulligt och otydligt inlägg) JAG är inte så trött samtidigt som jag är jätte trött. Jag ligger i soffan och funderar på allt möjligt. Jag önskar att så många saker kunde vara annorlunda. Jag skulle kunna göra vad som helst för att kunna ändra på saker, med hjälp av ett fingerknäpp.

Ibland (ganska ofta) tänker jag på hur mitt liv var för några år sen, jag skulle vilja ändra på så mycket som hänt. Om jag hade chansen att leva om dom senaste 9 åren så hade jag gjort helt annorlunda val och beslut. Jag önskar att jag kunde spola tillbaka tiden. Samtidigt som att jag inte vill ändra på mitt förflutna, mitt förflutna har ändå skapat den person jag är idag och visst skulle jag vilja ändra på mycket men jag är ändå väldigt nöjd med hur jag ändrats. Den tuffa resan har gjort mig till den person jag är idag. Jag har fortfarande en väldigt lång resa framför mig för att kunna må bra och fortsätta utvecklas...men jag har kommit en bit på vägen och det är jag stolt över!

Att en person kan trycka ner en annan person och totalt ta bort gnistan...är sjukt! Jag är väldigt glad för att jag tog mig mod till lämna det livet bakom mig. Det kommer som sagt ta ett tag till innan jag mår helt bra igen, men jag är på god väg.

När jag tänker tillbaka på dessa år och saker som hände...fattar jag inte vem den där Carolina var och hur hon kunde "stå ut" så länge!

Jag har gått vidare och personen är på väg ut ur mitt liv för alltid. Tyvärr är alla "bieffekter" inte så lätt att bara bli av med. Åren har satt sina spår både mentalt och fysiskt och det är det som är jobbigt...att jag nu ska behöva kämpa med både vikt och min psykiska hälsa pga allt som varit...

Jag vill bara att allt ska vara annorlunda!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar