måndag 28 februari 2011

NEJ OCH SEN JA!

NÄR jag jobbade i torsdag förra veckan som personlig assistent missade jag ett sms om jobb på en förskola, det handlade om 3 timmar. På fredagen fick jag sms om jobb på samma förskola, samma dag men cirka 5 timmar. Jag svarade att jag kunde jobba men någon annan fick det passet. NEJ tänkte jag då! Några sekunder senare fick jag ytterligare ett sms om förfrågan om jobb men på en annan förskola och denna förfrågan gällde en hel vecka. Svarade självklart JA och jag fick det. Så först missade jag 3 timmar, sen 5 men så fick jag cirka 35 timmar i stället. Nice! =) Så idag ringde klockan 4.30 och det var bara för mig att pallra mig upp så jag skulle hinna med bussen. I morgon får jag sova en timma till, men det är ändå upp tidigt som gäller. Men det är kul att jag får jobba. Mina kredit skulder är snart ett minne blått (?) och det gör mig så jäkla glad och stolt.

Efter jobbet idag så hängde jag i soffan en stund och sov lite middag, sen körde jag ju ett intensivt crosswalk pass och jag är super nöjd med min prestation. Nu ska jag lägga mig i soffan igen och kolla på tv, om en timma börjar kvällens Big Brother avsnitt. =)

2 kommentarer:

  1. Vad roligt för dig att du får så mycket jobb :)

    SvaraRadera
  2. tänk bara på att inte jobba för mycket - för csn menar jag. tråkigt att tvingas betala tillbaka det. :/

    KUL att du får jobba så mycket! :)

    SvaraRadera