måndag 21 februari 2011

KRÄKVARNING


IDAG blev det en lite slö dag. Jag har tänkt på allt jag måste ta tag i på allvar och det har gett mig lite ångest. Min kurs har jag försummat en hel del och nu är det dags att ta tag i den, även om det tar emot något förfärligt. Enda anledningen till att jag läser den är för att få in pengar för att kunna leva och det känns absolut inte bra att ta lån för att kunna betala räkningarna och köpa mat (yes i know jag har nämnt detta innan). Försökte ju prata med arbetsförmedlingen men redan första mötet där gjorde att jag ville strypa dom, dom lyssnar inte och dom är bara otrevliga. Hade hoppats kunna få bidrag men verkar inte som så, så jag får fortsätta ta lån och jobba på sidan. Skulle vara skönt att skippa lånen och skolan men det finns ingenting som garanterar att jag får ihop tillräckligt med timmar varje månad.

Efter min slö dag så blev det ett intensivt crosswalk pass på verket. Som vanligt började det dåligt eftersom mitt pulsband krånglar, men efter att jag gjorde om inställningen så gick det bra. Till och med skit bra, jag kämpade på och tog i så jag fick upp kräks i munnen. Jag följde kurvan och är jätte nöjd med min prestation idag. När jag kom hem fick jag sitta en stund och pusta ut för jag mådde fortfarande illa ett tag. Jag orkade inte laga någon mat så det fick bli havregrynsgröt med skivad banan till middag. Måste faktiskt säga att det är helt godkänt (även om jag saknar min sylt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar