söndag 20 februari 2011

DAGS ATT RIVA MURARNA


UNDER åren har jag omedvetet byggt upp en mur runt omkring mig kan man säga. Det finns orsaker till denna mur som är väldigt personliga och nog lite för mycket att ta upp här i bloggen, jag vill inte hänga ut någon. Men ni som känner mig väl kan nog ana vad jag menar. Muren har påverkat min personlighet och min självkänsla. Sen jag tog steget och lämnade mitt förra liv bakom mig så har muren försvunnit lite men den behövs rivas helt för att jag ska kunna gå vidare helt och leva mitt egna liv. Muren har funnits där för att skydda mig men nu behöver jag riva den för att kunna uppleva det som jag skyddat mig själv ifrån. Muren har funnits där och hindrat mig att uppleva, hindrat mig att utvecklas. Muren har varit min trygghet men nu behöver den rivas! 

Jag vill också passa på att tacka den personen som hjälpte mig att bygga denna mur (hoppas ni förstår att jag är sarkastisk nu)!

Varför ska något jag gjort miljontals gånger vara så svårt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar