lördag 25 december 2010

TILLBAKA TILL DET NORMALA




Så här ser min julhelg ut. Säkert ser era också ut så. Det är ganska mycket godis, must och en hel del mat. Maten är för mig inte så jobbig för jag äter inte mycket av det som finns på julborden. Däremot är godiset och läsken kämpigt. När jag har levt många år med ett kraftigt socker (och mat) beroende är det inte lätt att stå emot när det finns godis och liknande i min närhet. Jag är mycket bättre nu för tiden men det kommer för alltid finnas där. Jag kommer aldrig kunna ha en "normal" relation till socker (eller mat för den delen). Igår och idag har jag ätit en del julgodis, men jag anser inte att jag ätit mängder. Från och med i morgon är det slut på det goda. Jag kan inte fortsätta äta julgodis, då kommer det bara bli svårare att hålla mig borta senare. Understryker svårare eftersom det faktiskt är väldigt svårt att hålla mig borta och stå emot eftersom jag har det där i huvudet fortfarande. Hjärnan reagerar på ett speciellt sätt när man är beroende av något och hjärnan kommer alltid reagera likadant. Hur som helst så är det tillbaka till det normala, eller jag ska nog säga tillbaka till det bättre, från och med i morgon. Ska sitta och kolla i en jätte bra bok nu och få lite inspiration om hur jag ska göra för att leva ett så hälsosamt liv som möjligt.



-- bloggat från min iphone --

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar