söndag 19 december 2010

INSPIRATION


I min klädkammare har jag en anslagstavla med lite av varje som ska motivera mig. Det hänger bilder på mig själv, när jag var ett antal år yngre och ett antal kilo lättare. Det hänger teckningar som jag fått av dom häliga barnen på min praktik. Det hänger ett vykort som jag fått av en person, bilden föreställer mig och hur jag var som person när jag började skolan. På baksidan av kortet står en text som denna person skrivit om mig.

"RÖD OCH VARM MED ROSA HÅR. DET ROSA STÅR FÖR UNGDOMLIGHET. DE ORANGE FÄRGERNA STÅR FÖR FAMILJ OCH SLÄKTSKAP. MUNNEN ÄR BLÅ FÖR PERIODER AV FÖRSIKTIGHET ATT TALA UT. SAMTIDIGT ÄR DEN LITE GUL DÅ JAG VET ATT DU KAN FÖRMEDLA DINA TANKAR NÄR DU VÅGAR. TÅREN ÄR LITE AV DEN SORG DU BLOTTAT. DE SLUTNA ÖGONEN STÅR FÖR VÄNTAN, ÖNSKAN, BÖN OM FÖRÄNDRING. HJÄRTAN FÖR KÄRLEK OCH LUST I DIN VÄRLD". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar