tisdag 23 november 2010

SLUT SOM MÄNNISKA....

........

Jag förstår inte hur förskollärare och barnskötare står ut hela dagarna?? Eller är barngruppen på min VFU livligare än på andra ställen??

Jag är väldigt fundersam på om detta är min framtid...jag tycker det är jätte roligt att jobba med barn och har i stort sätt alltid velat jobba på dagis, men när jag går omkring om dagarna och har rätt långtråkigt mest hela tiden så börjar jag fundera. Är det annorlunda när jag jobbar på riktigt? Samtidigt så har jag ALLTID velat starta mitt eget företag! Vilken dröm ska jag satsa på egentligen?? Många tankar och funderingar blir det och detta resulterar i kaos och sömnbrist. Samtidigt som detta så försöker jag plugga till tenta, men just nu känns det väldigt svårt....jag försöker så gott jag kan i alla fall.

En annan dröm jag har är att skriva en bok...


Snö och blåsigt idag..

2 kommentarer:

  1. Svårt att säga nåt utan att låta som att jag tycker att du borde göra si eller så, men jag kan väl bara tala av egen erfarenhet och åsikter: jag tycker också att det är "tråkigt" att vara på dagis.. det är absolut inte min grej! jag föredrar något äldre barn men nu när jag fått in en fot inom den särskilda omsorgen känns det intressant också.. ja, det är svårt det där!

    vad är det för företag du vill starta? Är det nåt du kan ha som "sidoprojekt" till en början medan du fortsätter skolan för att känna lite på det?

    SvaraRadera
  2. Har en fin fin ide till dig :D
    Du kan starta ett eget dagis (eget företag OCH jobba med barn), två flugor i en smäll.
    Så kan du bara godkänna snälla o lugna barn...som mina :D hihi

    SvaraRadera