måndag 25 oktober 2010

NYA TAG??

Ja ett stort nederlag (säger man så?) att inte klara av tentan, den tenta som betyder mest för min framtid som lärarstudent. Tårar har runnit och jag har velat ge upp. Egentligen vill jag väl fortfarande bara kasta in handduken och trycka på en magisk knapp som gör att jag får ett jobb och en stadig inkomst. Skolan känns inte så rolig längre.... Förhoppningsvis känns det annorlunda snart, och jag hoppas det gör det för det är inget roligt att känna så här angående skolan och jag får ju inte direkt någon motivation av det! Lite har det med tentan och den eventuella avstängningen att göra men just nu är det mest muntliga examinationer som jag mår dåligt över. Den här veckan har vi flera såna och jag mår verkligen dåligt pga dom. Det spelar ingen roll hur mycket jag läst på eller hur mycket jag kan utantill, när det kommer till en diskussion eller ett förhör så funkar det inte för mig. Sist vi hade något sådant, blev jag ju underkänd.... Jag tycker det är orättvisst att ha såna examinationer för det känns verkligen som att jag inte har någon chans! Jag vill ha skriftliga examinationer, prov eller inlämningsuppgifter, då har jag i alla fall en chans.

Tentan har jag nästan lagt bakom mig nu, det var tråkigt det som hände men jag kan inte älta det hur länge som helst. Förhoppningsvis får jag en chans till innan jul och då ska jag fan i mig inte få blackout. Då ska jag klara den så jag kan fortsätta med utbildningen utan en ofrivillig paus. Om det nu är så att jag inte får en till chans på mig, så är det så. Ingenting jag kan göra åt! Allting händer av en anledning, eller?? Huvudsaken är att jag inte tappar fokus helt under den eventuella pausen och orkar och vill komma tillbaka igen.

Men nu ska jag inte hålla på att älta detta längre, jag väntar på besked om en chans till, och när jag fått reda på det så kan jag älta det lite till. =) Nu är det nuvarande kurs som kräver min uppmärksamhet.

Plus att nästa kurs som börjar nästa vecka faktiskt verkar vara lite intressant, kroppen handlar den om! Inga jäkla molekyler eller jordarter. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar