torsdag 16 september 2010

ETT PAR DYGNS SÖMN TACK!

JAG ÄR SÅ TRÖTT hela tiden. Om nätterna sover jag mellan 6-7 timmar, den senaste tiden har det varit mycket 8-17 i skolan. När jag kommer hem är jag så trött att jag kan lägga mig för natten. Mina ögon svider och går i kors från kl 18 till läggdags. Det är jobbigt, för jag vill inte vara så trött, så utmattad. Det som skrämmer mig är att jag kommer börja plugga på tentan ordentligt snart och när ska jag orka läsa? När kommer det finnas tid för det? När ska jag få tid att plugga på den kursen jag går nu? När ska jag få tid att träna på gymmet, gå långpromenader?

Nej usch, jag mår inte så bra just nu känns det som. Jag är trött i kropp och själ. Jag vet att om ungefär 5 veckor har jag en tenta. En tenta som kommer avgöra min framtid. Jag har två uppsatser som ska in om två veckor. Jag har den här kursen att tänka på också. Jag har mig att tänka på, maten och motionen. Jag har ingen som helst motivation till att plugga just nu, ingen som helst! Jag vill, misstro mig inte, men jag har ingen som helst motivation. Det går inte ihop!

Min vanliga försvarsmekanism när saker inte går som jag vill eller när saker och ting blir för jobbigt för mig (som det här), är att ge upp! Jag kämpar för att motstå denna försvarsmekanism. Jag vill inte ge upp, jag har alltid gett upp, den här gången skulle vara annorlunda. Jag har två viljor just nu, jag vill plugga och jag vill ge upp! Jag vill ge upp för att jag har kanske redan gett upp innerst inne?? Jag vet inte.... om jag inte klarar tentan om fem veckor blir jag avstängd ett år, det är en så kallad spärrtenta. Jag tror den pressen blir för mycket för mig. Jag tror inte på mig själv, innerst inne ger jag nog upp!

Flera människor runt om mig ger mig råd & tips, vi bollar ideer om hur jag ska plugga bäst, jag får andras anteckningar och till och med tentor. Ni tror på mig och vill hjälpa mig! Jag är såå tacksam för allt detta!

Hur det nu ska gå till, så ska jag klara detta! Jag ska inte ge upp! Jag måste vinna denna kamp och jag måste klara tentan!



.......om jag inte klarar tentan, blir jag avstängd. Vad händer då med min utbildning? Med mig? Vart får jag pengar ifrån? Kommer jag bli vräkt? Kommer jag hamna hos kronofogden för att jag inte kan betala mina räkningar? Alla dessa tankar och denna ständiga oro...gör mig rädd, jag har koncentrationssvårigheter och jag blir trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar