måndag 9 augusti 2010

FUNDERINGAR

Den här sommaren har jag varit slö, jag har njutit av ledigheten och hittat på lite grejer. Men skolan.. den har jag totalt kopplat bort! Nu kommer ångesten.... På onsdag morgon måste jag lägga mina två uppsatser på lådan så dom ska komma fram i tid. Den ena är färdig, den andra... inte färdig. Jag har börjat lite grann, men jag kan lika gärna säga att jag har hela kvar att göra. Egentligen är det lugnt, för jag kommer hinna göra den i morgon. Men hur dum har jag varit som väntat in i absolut sista sekunden?? Jag kunde gjort klart dom båda två i början på sommaren och sluppit sitta nu med världens ångest. Men jag jobbar bra under press och dom måste ju skickas in på onsdag så klart kommer det bli. Men jag har varit slö och dum!! (detta är sommarkurserna)

Sen kan jag berätta för er att den 17 augusti har jag en omtenta från min lärarutbildning. Och ja det smärtar att säga det här, jag skäms... men jag har inte öppnat en bok än. Usch fy fanken va dåligt av mig alltså!! Jag har så dåligt samvete för det här och jag får skylla mig själv om jag inte klarar den igen, men jag ska försöka så gott jag kan. På torsdag ska jag börja plugga inför den. Inte många dagar av plugg, men som sagt jag har varit sååååå korkad och bara skjutit upp det hela tiden!! DUMT DUMT DUMT DUMT DUMT!!!

Jag har lovat mig själv nu att jag ska sköta skolan bättre, inte göra allt i sista minuten och så. Den här hösten är en nystart för mig. Om andra klarar det, så måste ju jag också kunna göra det. (?) Usch, allt känns jobbigt just nu. Jag vill bli förskollärare och lärare jätte gärna, men studera är svårt. Jag har svårt att hänga med, jag har svårt att läsa till mig information, jag har svårt att koncentrera mig och jag har svårt att diskutera saker.... Varför ska det vara så svårt för mig för??

Att strö ännu mer salt i såren så räknade jag ihop hur mycket pengar det kommer gå åt till första kursen, 2500 kronor för 7 böcker! Sen är det 3 kurser till under resterande året som det ska köpas böcker till. Som sagt, det känns lite jobbigt just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar