lördag 28 augusti 2010

FORTSÄTTNING PÅ DAGEN..


Vi gick till ett mysigt café, man kan nästan säga att vi alltid går dit när vi är på stan. Curiosa heter det och är jätte mysigt. Gammal miljö, eller hur man ska förklara det. En väldigt god vaniljbulle slank när där i alla fall. Sen åkte vi till Ingelsta Köpcentrum och gick runt och kolla. Jag handlade lite saker, som jag behövde. Inget onödigt! Gummistövlar (199kr), regnponcho (149kr), bh (159kr) och två billiga tröjor (179 kr styck). Sen åkte vi hem till mamma och pappa.

Där hemma bjöds det på god tacos!


Kolla här då! Deras kök under renovering. Nya tapeter och nytt kakel. Snyggt värre!


Punkt 1: Eftersom jag blev sjuk när jag skulle börjat med min diet vecka, så gjorde jag inte det. Tänkte bara tillägga det eftersom jag sagt att jag ätit både bulle och tacos idag. Jag ska börja på måndag i stället.

Punkt 2: Gummistövlar och regnkläder var alltså de skogsgrejer jag nämnde i ett inlägg, det som jag var tvungen att köpa. Det är ju bra att ha sånt, men nu köpte jag det faktiskt så jag kan ha det när vi spenderar eventuella regniga dagar i skogen, med skolan. Eftersom jag är en fattig student så blev det en regnponcho för 149 kr i stället för regnjacka och byxor för dryga tusenlappen. Direkt när jag kom hem och tog på mig det så kände jag inom mig hur jag ville att det skulle börja regna, så jag kunde gå ut!

2 kommentarer:

  1. Curiosa är nog stans bästa fik, det håller jag med om! Deras matpajer är jättegoda, tycker jag. Gick ofta dit förr, innan barnen kom till världen, men nu är det lite för besvärligt eftersom det är så trångt o inte ett dugg barnvänligt.. :)

    Jag köpte förresten mina gummistövlar på Myrornas, de kostade dryga hundralappen och var helt oanvända..! :)

    SvaraRadera
  2. haahahha, jaa oh min mobil..

    SvaraRadera