måndag 16 augusti 2010

BESLUTET

Många tankar fram och tillbaka under hela dagen, vad ska jag göra? Hur ska det gå till? Hur ska jag göra för att lyckas?

Men nu är beslutet fattat i alla fall. Jag har mått dåligt och funderat mycket de senaste dagarna över den här tentan (och skolan över lag) och jag har verkligen försökt ta tag i det, men jag har inte kunnat. Jag har haft någon slags spärr. Jag har tänkt fram och tillbaka, jag har till och med tänkt tanken att hoppa av, för att jag inte har någon tro på mig själv. Jag tror inte att jag har det som behövs för att klara av skolan. Alla mina tankar fram och tillbaka....

Visst fan har jag det som krävs? Varför skulle jag inte det?

Det är dags för mig att rycka upp mig. Dags att ta mig ur detta hål jag grävt ner mig i. Jag är trött på att känna så här och jag är trött på att skriva massa depp inlägg här i bloggen.

Därför har jag beslutat att inte skriva tentan i morgon och ha sommarlov i några dagar till. Under dessa dagar ska jag fokusera på mig själv, planera, göra listor, promenera, äta nyttigt och planera ännu mer inför hösten och skolstarten. Jag SKA fokusera på mig själv och jag ska fokusera på skolan. Satsa på skolan! På min utbildning! På min framtid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar